Nordic Internet Club Cup 2020 + Påskens program på chess.com

Påskeferien er hvert år lig med en masse skak, da DM altid løber af stablen i denne ferie. Der plejer derfor at være rig mulighed for at spille skak, tage ud og se skak live eller følge med på nettet.I år er det desværre anderledes, da DM er udskudt pga. coronavirussen. For at folk alligevel kan få stillet deres skaksult, kommer vi til at invitere til et bredt antal af turneringer i påsken.

Nordic Internet Club Cup 2020:

Islands Skakforbund har dog også været initiativrige og har inviteret til en 7 runders online holdskakturnering på tværs af de nordiske lande. Fra torsdag d. 9. april til mandag d. 13. april spilles der hver dag kl. 13.00 en runde (fredag og lørdag spilles der også kl. 14.30). Hver runde består af et dobbeltopgør med betænkningstiden 10 minutter + 3 sekunder pr. træk.

Vi er igang med at prøve at stable et Fredericia Skakforening hold på benene. Hver runde skal der bruges 6 spillere, og vi vil selvfølgelig gerne stille så stærkt op som muligt.
Har du derfor 1600+ og er interesseret i at spille, så skriv til Johnni Marcussen (i dag inden kl. 18.00!). Skriv gerne, hvis der er dage, som du IKKE kan.
Når vi har overblikket over, hvem der er interesserede, sender vi en holdopstilling til de enkelte runder ud til de personer, som har ønsket at deltage.

Det vil selvfølgelig være muligt at være tilskuer til alle kampene, hvilket der kommer informationer ud om på et senere tidspunkt.

Ugens aktiviteter på chess.com:

Mandag d. 6. april kl. 19.15 (til ca. 21.30) – Kun for A- eller B-medlemmer af Fredericia Skakforening
6 runders hurtigskak med betænkningstiden 8 minutter + 5 sekunder pr. træk.
Link findes i den mail, som er udsendt til klubbens medlemmer.

Torsdag d. 9. april kl. 15.00 (til ca. 16.30) – Åben for alle
9 runders lynskak med betænkningstiden 3 minutter + 2 sekunder pr. træk

Fredag d. 10. april kl. 16.00 (til 17.00) – Åben for alle
1 times ARENA – Der starter nye partier hele tiden, og man møder blot næste ledige modstander. Vinderen er den, som får flest point (Der gives bonus for sejre i træk).
Betænkningstiden: 2 minutter + 1 sekund pr. træk (Ja, det går hurtigt!!)

Lørdag d. 11. april kl. 16.00 (til 17.00) – Åben for alle
Betænkningstiden: 3 minutter + 2 sekunder pr. træk

Søndag d. 12. april kl. 15.00 (til ca. 16.45) – Åben for alle
7 runders lynskak med betænkningstiden 5 minutter + 3 sekunder pr. træk

Jeg ved, at det er et ambitiøst program, og det kan være, at der er dage, hvor der ikke er så mange deltagere. Men jeg håber selvfølgelig, at alle turneringer kan afholdes, og folk får hygget sig lidt “socialt” på denne måde.

Vi “ses” på chess.com! 🙂