2. division : Fredericia 2- Varde

Mandag d. 28. februar spillede vi vores udsatte kamp i mod Varde 1. Det var en udsat kamp som skulle være spillet søndag 16/1, men blev udsat pga. af Corona. Vi havde svært ved at finde en søndag, hvor vi kunne få kampen afviklet så vi blev enig om at spille den en mandag aften. Dagen efter at vi havde været en tur i Haderslev hvor vi som sagt vandt, så med en sejre i ryggen, og et ok stærkt hold var der måske endnu en sejre i vendte. Varde stillede ikke så stærkt op, så vi var faktisk favoritter til at vinde, men en ting er hvad dr elo siger, det er på brættet det skal afgøres.

Jeg har fulgt lidt med i vores 8 spil, så det kommer der et lille referat ud af.

På Bræt 1 spillede Jens Chr. Hansen og på dette bræt var vi ikke rating favorit, og jens måtte desværre ned, hans modstander fik et sat et kongeangreb ind, som jens ikke kunne gøre meget ved.

På Bræt 2 havde vi Hans Ulrich

Han tog en hurtig remis, så noget ikke rigtig at se hvad der sket i hans parti.

På Bræt 3 havde vi Johnny, de gang jeg var forbi og kigget på stillingen, så det meget lige ud, men så lige pludselig havde Johnny fået et lille overtager som blev bedre og bedre og dermed 1 point på kontoen

På bræt 4 havde i Mikkel. Det så længe lige ud, men Mikkel fik hugget en bonde på et tidspunkt og den blev så farligt at hans modstander måtte give en officer for at stop den. Og uden det store modspil for den, gav han op efter et par træk.

På Bræt 5 spillede jeg. Jeg var nok en af de største rating favorit på holdet, men det var min modstander fuldstændig lige glad med. Åbningen var stille og rolig så langt så godt, han sætte på et tidspunkt en bonde i slag, men af en mærkelig grund tog jeg den ikke. Må havde set et spøgelse på brættet. I midt spillet begynder jeg at stå knap så godt, og undervurdere et angreb på min kongefløj. Og pludselige offer han en hest på h2 BUM det havde jeg slet ikke set, det blev fulgt op af et flot angreb, og kort tid efter var jeg mat. Flot spillet af min modstander, som slog til da chancen byd sig.

På Bræt 6 havde vi Niels Nybo som os var en stor rating favorit. Og det så ud til at Niels havde en god stilling, og jeg tænkte at den skal han nok køre sikket hjem, men hans modstander vil det anderledes, og det var som at hver gang Niels spillede et godt træk, ja så fandt hans modstander et endnu bedre træk at forsvare sig med. Så til sidste endte det med at de tog en remis.

På Bræt 7 havde vi Jenith. Fik ikke fulgt så meget med i det parti, men da jeg lige kigget på det så det meget spændende ud, men så lige pludselig var det slut. Da hans modstander satte en officer i slag og gav op.

På Bræt 8 havde vi Arne. Og her gå vi direkte til slutspillet Begge spille har en konge tårn og bonde. Som begge er en fri bonde. Så de skal jo bare forvandles til en dronning vis de kan. Jeg var næsten sikke på at det vi bliv remis. Men arne for muligheden for at give en skak med sit tårn, og den skal hans modstander slå, da han ellers vil miste sint egen tårn som stå på samme linje, men den stå på 8 række, så da han slå arnes tårn, kan arne få sine dronning. Så nu har Arne en dronning og konge imod konge tårn og bonde. Jeg tænker igen at det må blive remis. Og det tænker Arnes modstander os for han tilbyde remis, nu har Arne efterhånden spillede en del holdkampe for os(Og gjort det rigtig godt), så jeg blev ikke overrasket da Arne afslog. For Arne er ikke sådan en der bare tager remis.
Og Bum lige pludselig gik hans modstander i en selv mat, og det så Arne selvfølgelig og vandt dermed.

Og det betyd at vi vandt med 5-3. Som os var vores forventet

Så nu har vi vundet vores 3 sidste holdkampe, så nu venter der kun en runde tilbage som er i mod Skanderborg 2. Der er stadig en del udsatte kampe i vores gruppe som ikke er spillet endnu. Så det bliver rigtig spændende at se hvor vi ender i tabellen når de er spillet.

Men der skulle være chancer for at vi kan undgå en nedrykning

Link til resultat https://holdskak.skak.dk/TeamTourPairing/Details/?pairingId=9492&teamTournamentGroupId=336