2. division : Haderslev – Fredericia 2

Vi er nået til 6 runde i Holdskak, de første 3 runder har været forfærdelig i det vi kun fik samlet 6 point sammen, og 4 runder blev aflyst pga. af corona. Men måske var det meget godt med en lille pause til os. For i 5 runde vandt vi med helle 6-2 over Sk1968 3 hold. Måske et vende punkt for os

Så trods et par afbud var det en optimistisk holdleder der tog til Haderslev med et godt hold, og en tro på at vi måske kunne få et par eller 3 Point med hjem.

Da vi ankommer til Haderslev, høre vi at de har afbud fra der bræt 3, så de stille ikke op i stærkeste opstilling. Når men nok om det det er jo, på brætterne at slaget skal udkæmpes.

Jeg fik ikke fulgt så meget med i alle kampen.

Men Lars vandt på 1 første bræt, et fint parti så vildt jeg kunne se

På 2 Bræt synes jeg at jens havde gang i et vildt parti, var det så ud som om at han var under presse, men da den berømte røg havde lagt sig, så det ud til at jens måske var komme bedst ud af det. Men det endte med Remis.

På Bræt 3 Vandt Johnny Harboe et flot parti, så ud til at han fuldstændig styr på sin stilling, tænkte flere gang at jeg var glad for at jeg ikke havde hans modstanders stilling. For han var presset helt tilbage uden modspil.

På Bræt 4 vandt Mikkel. på vej turen til Haderslev sad jeg med Mikkel og snakket om åbningen Nimzoindisk, hvordan man kan spille med både Hvid og sort. Mikkel kunne godt tænke sig at spille den med sort. Og da chancen så bud sig i han parti, slog han til. Han fik en fordel i åbningen som holdte helle vejen hjem.

Jeg selv spillede remis på Bræt 5. Min modstander valgte at tage en trækgentagelse, i en stilling hvor jeg nok stod næst bedst. Og i de efter følgende analyser, viste det sig at han nemt kunne havde vundet. Men som han sagde han turde ikke at spille på gevinst puha tak for det.
På Bræt 6 tabte Henning jeg kiggede på et tidspunkt på hans stilling den så ikke for god ud, nede med en bonde og 2 min til de næste 20 træk. Det så ikke nemt ud.

På bræt 7 spillede Arne remis og det var vist uden den stor dramatik

På bræt 8 tabte jon Thussen desværre; han stod elles rigtig godt, og kunne på et tidspunkt vinde en kvalitet, men Jon fik vist desværre byttet om på et par træk øv øv, men op på hesten igen Jon. Du er ikke den første i skak historien, til at lave det nummer

Så måske kan vi med 2 runder tilbage stadigvæk overlever i 2 division, der mangler at bliver spille nogle udsatte kampe endnu, så indtil de er blevet spillet er det svært at spå om hvor vi ender.

Link til resultat : https://holdskak.skak.dk/TeamTourPairing/Details/?pairingId=9500&teamTournamentGroupId=336