Afslutningsstævne i Kolding for A-Rækken

Af holdleder Lasse Nielsen

Så kom vi frem til den sidste runde i holdskak for vores 3.-hold i A rækken.

Som altid er den sidste runde et fælles afslutningsstævne, og Kolding Skakklub stod for det. Vi spillede i en stor sal med god plads. Det er nu meget hyggeligt, at alle møder i sidste runde, og man kan følge med i, hvordan det går de andre klubber, og er der tid, kan man lige få hilst på nogle af dem man kender og få en lille snak.

Der her i år været en del usikkerhed, om der vil være en oprykker fra vores A-række af pga. af den nye struktur, som træder i kræft fra næste sæson af 2024/2025.

Og jeg ved faktisk ikke i skivende stund, hvad det er endt med. Men vi endte ikke nummer 1 og rykker ikke op. Hvilket heller ikke vores mål, da vi vil have svært ved at stille med 3 hold om søndagen.

Men til selve kampen: Vi havde et par afbud; men med et par gode reserver var vi klar til at drage i kamp. Vi skulle møde Evans 3, og det skulle vise sig at blive en kamp imod ungdommen.

Bræt 1 havde vi Henning Brøgger Jensen. Han havde gang i et rigtig spændende parti, hvor jeg ikke rigtig kunne finde ud af, hvem der stod bedst. Men det endte med remis.

Bræt 2 hvor jeg selv spillede, var jeg oppe imod en ung gut, og de plejer jo at kunne en masse teori, så jeg valgte at spille noget, som jeg heller ikke selv kender så godt – bare for at komme ud af en masse teori. Jeg slap godt ud af åbningen, og i midtspillet viste det sig efterfølgende i forskellige analyser, at jeg vist stod godt og kunne havde fået en pæn fordel. Men jeg fandt det ikke ved brættet, og så kan de være lige meget. I stedet slog min modstander til, da han fik chancen, og vandt i flot stil.

Bræt 3 spillede Arne Bech Madsen. Det så vist meget lige ud i midtspillet; men pludselig fik Arne givet en skak til konge og dronning, og så var det parti slut.

Bræt 4 spillede Michael Leon Christensen. Jeg fik desværre ikke fulgt så meget med i det parti; men det endte remis.

Bræt 5 spillede Artur Grzych. De kom vist hurtig ud i noget slutspil, hvor Artur havde konge og 5 bønder mod konge og 3 bønder, hvis jeg så rigtig. Men Artur kørte den sikkert hjem.

Bræt 6 spillede Mattias Skærved. Deres parti så langt hen ad vejen meget lige ud; men så kom Mattias i tidnød og fik vist ikke regnet en variant helt igennem, og så endte det med, at han tabte en officer og dermed partiet.

Så det endte med 3-3. Vi endte på en 2.-plads et halvt point efter Haderslev 2, som måske/ måske ikke er rykker op.

Men uanset hvad, skal der lyde et stort TILYKKE til dem med deres 1.-plads.