3.-holdet måtte ud af Mesterrækken

Af holdleder Lasse Nielsen

Så kom vi til den sidste runde i denne sæson.

3.-holdet skulle til Kolding søndagen den 12/3 for at spille den sidste kamp mod Esbjerg 2. Inden runden var vi som godt sikre på at rykke ned, og med et hold, der igen var ramt af en masse afbud, var det svært at se, at et mirakel kunne finde et sted.

Nå, men som altid skal kampen jo først spilles, inden vi kan se, hvordan det gik. Iflg. Dr. Elo hed den forventede score 1,63 til os; vi tabte 6-2 og scorede således over forventet. Mads på bræt 8 vandt uden kamp. Vor unge junior Frederik vandt over sin modstander – endnu et flot resultat af ham; hans forventede score i den kamp var 0,05!

Samlet set har Frederik lavet 4½ points ud af 5 og vundet 338 rating-point – ganske flot, må man sige.

Nå, men resultatet betyder, at vi rykker ned i A-rækken; tak til alle spillere for at stille op.

Det samlede resultat i Mesterrækken kan ses via linket herunder. Her kan også ses de individuelle resultater.

Status:

Jeg blev spurgt, om jeg vil være holdleder for 3.-holdet i denne sæson. Det tilbud takkede jeg ja til, selvom jeg var lidt spændt på, hvordan det skulle gå med 3 hold, der skulle spille om søndagen. Altså hele 24 af klubbens medlemmer i ilden samtidigt. Det er vist først gang, at det er sket, at vi stillede med 3 hold om søndagen.

Det ville jo gå hårdt ud over 3.-holdet, hvis der kom afbud på vort 2.-divisions-hold. Jeg nåede som holdleder kun at spille en enkelt kamp for 3.-holdet; resten af sæsonen var jeg udlånt til 2.-holdet. Det lykkedes ikke at stille i stærkeste holdopstilling til en eneste holdkamp.

Men trods det og at det til tider har været i sidste øjeblik, at hold har været klart, så er det lykkedes at stille med 8 mand hver gang.

Så der skal lyde et KÆMPE stort tak fra mig til alle jer, der har spillet på 3.-holdet, for jeres tålmodighed, med holdopstilling tak til jer, der er sprunget til i allersidste øjeblik.

Vi vender stærkt tilbage!

Vi skal ikke snydes for et af partierne fra sæsonen: Matthias’ sejr i 4. runde med Hvid på 8. bræt mod Ramadan Saliev, Horsens, er vor eneste gevinst fra den kamp:

1.d4 Nf6 2. Bf4 d5 3. e3 Bg4 4. Nf3 c6 5. h3 Bh5 6. Bd3 e6 7. Nbd2 Bd6 8. c3 Bxf4 9. exf4 Nbd7 10. Qc2 Qc7 11. Ne5 O-O-O 12. g3 Nxe5 13. fxe5 Nd7 14. O-O Bg6 15. f4 Bxd3 16. Qxd3 f6 17. c4 Qb6 18. cxd5 exd5 19. e6 Nb8 20. f5 g6 21. Nb3 Qc7 22. Kg2 Rde8 23. Rac1 gxf5 24. Qxf5 Rhg8 25. Rf3 Rg6 26. Rcc3 Qe7 27. Rce3 Rf8 28. a3 Rg5 29. Qd3 f5 30. Rf4 Rf6 31. Qe2 Rgg6 32. Qf3 Rxg3+??? Her rabler det for Sort; Txe6 er lige spil 33. Kxg3 Qd6 34. e7 Re6 35. e8=Q+ Rxe8 36. Rxe8+ Kc7 37. Qh5 Nd7 38. Qxh7 Kb6 39. Qxf5 Nb8 40. Qe6 Qd7 41. Qe7 og Sort gav op; 1-0