Bland Selv idræt

Fredericia Skakforening og Fredericia Skoleskak deltager i Bland Selv idræt i både uge 2-7 og igen i uge 9-15. Så sæt kryds ved skak som dit valg.

Netflix serien “Dronninggambit / The Queen’s Gambit” har skabt stor interesse for at lære spillet at kende.

Og vi vil meget gerne hjælpe dig med at lære skakspillet bedre.

Vi kan ikke garantere at du bliver lige så god som Beth Harmon, men vi lover dig at vi skal gøre vores bedste, og at du vil få mange sjove timer undervejs.

En træningsdag består af en blanding af undervisning og spil. Man bliver ikke god uden begge dele, selv om de fleste nok helst blot vil spille.

Undervisningen tager udgangspunkt i et teknikhæfte med enkle, men meget nyttige opgaver. For først når du har styr på teknikken, så kan du se de muligheder det åbner op for. Teknikhæftet får man med hjem, og kan øve sig i det. Når man føler at man har styr på en opgave, så går man til “prøve” i opgaven.

Teknikhæftet findes på 3 niveauer : Bronze, Sølv og Guld. Vi starter selvfølgelig ud med Bronze, og består du alle opgaver i et hæfte, så udleveres diplom, nål og stofmærke. Og du kan så starte på næste hæfte.

Efter en gang undervisning, så er det tid til at spille. Efterhånden som vores undervisere lær jer at kende, så sørge de for at få sat jer sammen med jævnbyrdige og laver små turneringer.

EKSTRA BONUS : Vi har besluttet at vi ikke opkræver kontingent i Fredericia Skoleskak for foråret 2021. Så du kan fortsætte også uden for disse 2 gange Bland Selv idræt.