2. og 3. runde – Kampskak

2. runde

I formiddagens runde skulle de to brødre, Jens Ove og Niels Jørgen, møde hinanden. Resultatet var derfor meget oplagt, da de delte pointet imellem sig. Et halv point til hver.

Partiet mellem Melanie Ohme og Jacob Carstensen endte også i en remis. I slutstillingen så Melanies angreb ellers rigtigt spændende ud, men Jacob fik sat et godt forsvar ind, og partiet endte remis efter en trækgentagelse.

I top opgøret mellem Attila Gergacz og Igor Teplyi, var det Igor, som løb med pointet. Igor fik sat et flot mat angreb ind, hvor Attila ikke kunne stille alle andet op end at give op.

Mads Hansen kom også fint tilbage i turneringen efter et nederlag i går, da han i dag slog klubkammeraten, Jwan Bakr. Mads virkede i kontrol det meste af partiet og fik til sidst flot hjemført pointet.

I dagens sidste parti vandt Nikolas Lubbe over Carsten Bank Friis. Slutspillet så ellers lige ud, men Nikolas fik vundet en bonde, hvorefter han i tidsnøden kørte det hele point hjem.

3. runde

Torsdagen bød på 2 partier, ligesom de næste 3 dage gør. Man kunne derfor frygte, at de ville være lidt trætte til aften efter eftermiddagens runde, men tværtimod. Vi fik i den grad en masse kampskak at se.

Først færdig var Mads Hansen og Jens Ove Fries Nielsen. Jens Ove fik udviklet for lidt brikker i åbningen, hvilket Mads udnyttede på flotteste vis. Især hans afgørende trækmanøvre var flot at se på. En god dag for Mads med 2 point ovenpå nederlaget i går.

En anden, som også scorede 2 point i dag, var tyskeren, Nikolas Lubbe. Han vandt til aften over Attlia Gergacz i et parti, som han virkede til at have styr på hele vejen. Attila endte derfor med at tabe begge partier i dag og røg derfor et godt stykke tilbage i feltet.

Den lokale spiller, Carsten Bank Friis, kom desværre heller ikke på tavlen i 3. runde. Han havde ellers, ligesom i eftermiddagens runde, et lige slutspil, men heldet var heller ikke på hans side denne gang, hvilket gav et point til Jacob Carstensen.

Igor Teplyi var inden aftenens runde eneste mand med maksimum point. Han kom dog i problemer mod Jwan Bakr, hvor han i midtspillet måtte afgive en bonde. Efter længe at have kæmpet for at drage fordel af den bonde, måtte Jwan dog opgive håbet om en sejr, hvorefter spilleren tog en remis.

Aftenens længste parti stod mellem Niels Jørgen Fries Nielsen og Melanie Ohme. Det meste af partiet førte Niels Jørgen med en bonde, men med et ulige farvet løber slutspil var det svært at vinde. Niels Jørgen kæmpede dog længe for at prøve at vinde partiet, men i sidste ende måtte han tage til takke med en remis.

Dermed fører Nikolas Lubbe og Igor Teplyi med 2½ point hver, imens Mads Hansen og Jacob Carstensen har 2 point hver. Mht. chancerne for at score IM-norm, mangler både Mads og Jacob altså 4 point i de sidste 6 partier, imens Melanie og Niels Jørgen mangler 4½ hver.