Oprykning til Xtracon-ligaen

Så er Fredericia Skakforening i landets bedste række. Søndagens afsluttende runde i Køge ændrede ikke på placeringen som nr. 1 – faktisk blev forspringet udbygget med ½ point med en sejr på 5½ – 2½ mod Odysseus.

Holdet viste i sidste runde stor team spirit. Med stillingen inden runden valgte nogle spillere helt efter planen at gå efter remisser for dermed at sætte Næstved under pres – de skulle jo indhente 2½ p på os, og for hver halve blev det sværrere. Og samtidig fik vi nogle gode stillinger på de øvrige brætter. Et helt støbt hold indsats.

Faktisk blev weekenden en hvor vi opnåede alt det vi ønskede os.

2. holdet var inden weekenden lidt i fare kun 1½ p fra nedrykningspladsen – reelt var det kun ½ point, idet vi ved point ligestilling ville trække det korte strå. Heldigvis vandt Hans Ulrich tidligt en officer og partiet, og da Haderslev samtidig stillede stærkest muligt op mod Viby, så lysnede det allerede. Slutresultatet blev 2½ p, og dermed forbliven i 2. divison.

3. holdet var med i oprykningskampen. Vi ønskede dog ikke ubetinget at rykke op. 3 søndags hold kunne blive en udfordring i næste sæson. Men trods dette valgte vi at stille stærkest muligt op, og spille det bedste vi kunne. Skulle vi rykke op, så måtte vi tage det med. Alt andet end at gøre det sådant ville være usportsligt.

Kampen blev vundet 5-3, og slut resultatet blev en 2. plads. Så ingen oprykning.

Fra alle sider lød der ros til klubben for et godt arrangemant på Erritsæ Fællesskole hvor vi holdt afslutnings stævne i 2. division grp. 3, og Mesterrække 2.