Mester 1 : Storsejr over Bov 2

Søndag d. 27. oktober drog vi 8 mand af sted på langtur – holdsæsonen blev åbnet med en udekamp mod Bov.

Bov spiller i denne sæson i Mester 1 da Kolding og Bov har valgt at bytte plads – Kolding var ikke interesseret i søndagskampe og Bov har ambitioner om at få 2. holdet i divisionen. Divisionen er også vores mål, men grundet de lidt spøjse oprykningsregler (et hold pr. hovedkreds i stedet for de 2 bedste) så er vejen noget nemmere for Bov – de kæmper kun mod Gråsten.

Vi stillede i nogenlunde stærkeste opstilling, medens Bov iflg. deres hjemmeside var noget afbudsramt til 1. holdet hvilket forplantede sig ned på 2. holdet.

Hurtigt fik både Jonas og Lasse gode stillinger, og Jonas omsatte det også hurtigt til et helt point. Forinden havde Johnni dog taget remis. Også Brian endte med en hurtig remis.

Lasse brugte til gengæld længere tid om at få sin overvægt til at give hele pointet – og da modstanderen opgav i en mat stilling, så var det godt han ikke kiggede sig ordentligt for. Den mat givende brik var nemlig i slag, og Lasse ville have tabt en officer hvis han havde set det 😉 Han havde dog en i overskud, så ville nok fortsat have kunnet spille på gevinst.

Både Jens Chr. og Lars afsluttede deres partier heromkring – begge med remis. Jens Chr. havde været noget presset, men holdt det.

Herefter endte mit parti med gevinst efter 63 træk – vanvittigt parti med flere officerer i slag samtidig på begge sider. Tilbage sad Kim med kæmpe fordel, men mon hans modstander havde hørt om kampen mod Horsens sidste år? Han opgav i hvert fald ikke med T+L+3 bønder bagud. Kim gentog dog ikke sidste års “bedrift” og vandt i stedet sikkert.

I alt en sejr på 6-2 til os.