Ny sejr til 1. holdet

4. runde i holdskakken bød på lokal opgør mod Evans 4. Imponerende at de kan have 4 hold á 8 mand i gang samme søndag – og samtidig stille med så stærkt et hold !!

Målet for os var klart – der skulle en sejr til. Varde var jo kun 2 point efter os.

Starten var også god – efter knap 3 timer stod der 2-1 efter at Jens Chr. og John havde taget remis og Jonas havde udspillet Carl H. Mortensen. Samtidig stod Jon super og vandt da også over Arunn, men desværre løb Brian ind i sit første nederlag i 20 holdkampe – så 3-2.

Tilbage sad så Johnni med lidt dårligere stilling, undertegnede med uklar stilling og Børge med en gunstig stilling.

Johnni fik remis, da modstanderen tillod ham at annoncere at Tb7 ville give samme stilling for 3. gang. Korrekt måde at gøre det på – annoncer at du vil gøre det og kræv dermed remis. Flytter du trækket, så er chancen væk !! Forbavsende så mange spillere der ikke kender reglerne for trækgentagelse.

Desværre fik jeg spillet stillingen forkert og forvandlede en remis til tab – surt. Heldigvis sad “slideren” Børge tilbage og pressede på en svag bonde – som også kom i hus og dermed hele pointet.

Samlet en lille 4½ – 3½ sejr – og så gik turen til Cafe Efes hvor vi samledes til vores årlige spisning.

En god tradition som Johnni fik indført sidste år. Udover at vi fik noget godt at spise, så gik snakken selvfølgelig på skak. Og vi ventede i spænding på de øvrige resultater – specielt Horsens – Varde. Havde Varde indhentet på os ?? Men som det nogen gange sker lader resultatet vente på sig og efter nogle hyggelige timer var det hjem til Håndbold EM på tv.

Midt under håndbolden kommer så overraskelsen – i skak. Horsens har vundet hele 6-2 over Varde og sendt dem ud af topkampen. Til gengæld har de så meldt sig selv ind i den.

Vi har nu 1½ point (og 2 MP) forspring til Horsens. Og det er netop næste rundes modstander d. 26. januar hjemme. En kamp der meget gerne skal vindes hvis vi vil i divisionen – så det er vigtig vi stiller i allerstærkeste opstilling.