Atter en sejr til 1. holdet

I dag mødte vi Esbjerg – som jo i 1. runde slog Varde. Så vi var klar over at de ikke måtte undervurderes.

Efter deres holdopstilling at dømme, så ville vi være jævnbyrdige på de 4 øverste, og favoritter på de 4 nederste brætter.

Og det startede også planmæssigt. Allerede efter ca. 1 time og 18 træk vandt Lasse. Også Jon stod fint, hans modstander havde problemer med en springer, som da også blev fanget. Også det point kom i hus, så 2-0.

Derefter afsluttede Lars med en halv. Han havde stået bedst, men modstanderen fik plantet en springer på b5, hvilket nærmest lammede stillingen. Så fornuftig remis. Selv var jeg efter at være kommet godt fra åbningen havnet lidt i problemer – fandt dog et springer offer, som forceret gav evig skak. Remis og 3-1.

Desværre havde Kim fået ødelagt sin gode stilling og gik i en mat – men alternativet var heller ikke sjov. Han kunne “nøjes” med at tabe en springer.

Men da det tydede på 2½ i de sidste 3 så det godt ud. Og både Jonas (½ i en død stilling) og Jens Chr. med gevinst i et springer slutspil med først en, senere 2 mer bønder var efter vores forudsigelse.

Tilbage sad John med 2 T + 3 B mod T + 4 bønder. Men bønderne var langt fremme og godt understøttet af kongen. Og i den svære stilling lavede han en kæmpe buk, som kostede hele pointet – en bonde kunne ikke forhindres i at gå ned. Ærgerligt nederlag – øv.

Men samlet 4½ point til os; en anelse under forventet. Vi udbyggede dog vores føring i rækken, så den nu er på 2 point – og stadig maksimum MP.