Dødsfald : John Erling Nielsen

Det er med stor sorg vi i dag har modtaget besked om at John ikke længere er i blandt os.

John flyttede til Fredericia i 2005, og han blev hurtig et vigtigt medlem af (dengang) Erritsø Skakklub. John var nemlig en person, som altid gav en hånd med, og det gik ikke længe inden han trådte ind i bestyrelsen.

I 2009 da Fredericia Skakforening blev dannet, var han også en kompetent medlem af styregruppen for fusionen, og han trådte også automatisk ind i bestyrelsen. Her fortsatte han frem 2014 hvor han stoppede for endelig at kunne spille uden at have forpligtelser samtidig.

John var også turneringsleder. Utallige er de turneringer hvor han har ledt – altid præcis og korrekt afvikling kunne man være sikker på når han stod for ledelsen.

Der var ikke noget John hellere ville end at spille – uanset om det var hyggeskak, holdskak eller EMT. For skakken havde en stor plads i hans hjerte. Og netop denne kærlighed, og hans sympatiske være måde at være på gjorde John til en meget vellidt person i klubben.

Også andre former for brætspil havde hans interesse, og han etablerede derfor Fredericia Brætspilsforening for at samle ligesindede.

Vores tanker går til konen Jytte og hans familie.

ÆRET VÆRE JOHNS MINDE.

Pbv.