2. division : Haderslev – Fredericia 2

Vi er nået til 6. runde i Holdskak. De første 3 runder har været forfærdelige, idet vi kun fik samlet 6 points sammen, og 4 runder blev aflyst pga. af corona. Men måske var det meget godt med en lille pause til os. For i 5. runde vandt vi med hele 6-2 over Sk1968’s 3.-hold. Måske et vendepunkt for os.

Så trods et par afbud var det en optimistisk holdleder, der tog til Haderslev med et godt hold og en tro på, at vi måske kunne få et par eller 3 points med hjem.

Da vi ankommer til Haderslev, hører vi, at de har afbud fra deres bræt 3, så de stille ikke op i stærkeste opstilling. Nå, men nok om det, det er jo på brætterne, at slaget skal udkæmpes.

Jeg fik ikke fulgt så meget med i alle kampe.

Men Lars vandt på 1 første bræt; et fint parti, så vidt jeg kunne se

På 2. Bræt synes jeg, at Jens havde gang i et vildt parti. Det så ud som om, at han var under pres; men da den berømte røg havde lagt sig, så det ud til at Jens måske var kommet bedst ud af det. Men det endte med remis.

På Bræt 3 vandt Johnny Harboe et flot parti. Det så ud til, at han havde fuldstændigt styr på sin stilling; jeg tænkte flere gange, at jeg var glad for, at jeg ikke havde hans modstanders stilling. For han var presset helt tilbage uden modspil.

På Bræt 4 vandt Mikkel. På turen til Haderslev sad jeg med Mikkel og snakkede om åbningen Nimzoindisk; hvordan man kan spille med både hvid og sort. Mikkel kunne godt tænke sig at spille den med sort. Og da chancen så bød sig i hans parti, slog han til. Han fik en fordel i åbningen, som holdte hele vejen hjem.

Jeg selv spillede remis på Bræt 5. Min modstander valgte at tage en trækgentagelse i en stilling, hvor jeg nok stod næst bedst. Og i de efterfølgende analyser viste det sig, at han nemt kunne havde vundet. Men som han sagde: han turde ikke at spille på gevinst, puha, tak for det.
På Bræt 6 tabte Henning. Jeg kiggede på et tidspunkt på hans stilling; den så ikke for god ud, nede med en bonde og 2 minutter til de næste 20 træk. Det så ikke nemt ud.

På bræt 7 spillede Arne remis, og det var vist uden den stor dramatik

På bræt 8 tabte Jon Thuesen desværre. Han stod elles rigtig godt og kunne på et tidspunkt vinde en kvalitet; men Jon fik vist desværre byttet om på et par træk, øv øv; men op på hesten igen, Jon. Du er ikke den første i skak-historien til at lave det nummer

Så måske kan vi med 2 runder tilbage stadigvæk overleve i 2. division. Der mangler at blive spillet nogle udsatte kampe endnu, så indtil de er blevet spillet, er det svært at spå om, hvor vi ender.

Link til resultat : https://holdskak.skak.dk/TeamTourPairing/Details/?pairingId=9500&teamTournamentGroupId=336