Opdatering omkring Fredericia Skakforening på chess.com

I mandags var vi 19 spillere med i den første Fredericia turnering på chess.com. Det var et rigtig flot antal deltagere, synes jeg, og jeg kan kun opfordre flere til at prøve at spille med i vores lille online univers.
Det kan fx ske i dag, hvor vi spiller 7 runders lynskak (3 min + 2 sek pr. træk) kl. 15.00 på følgende link:

Udover det har der været to diskussioner i ugens løb omkring det online univers, som der nu er truffet beslutninger om.

Man skal kunne vide, hvem man spiller mod:
Der har været et stort ønske fra flere deltagere om, at man skal kunne vide, hvem man spiller mod. I mandags havde vi en del spillere med navne, hvor man ikke umiddelbart kan se, hvem de er (DrStruggle, JuniorXray, philsbury osv.).
Derfor vil det fra på mandag af være et krav, at:

• Man ud fra brugernavnet kan se, hvem spilleren er

eller

• Man har et billede, som viser ens ansigt

eller

Alle overstående ting kan ændres under Indstillinger. Bemærk dog, at man kun kan skifte brugernavn en gang.

Skakspillere, som ikke er medlem af Fredericia Skakforening:
Vi har i den seneste uge oplevet spørgsmål fra folk, som ikke er medlem af Fredericia Skakforening, som ønsker at deltage i vores online turneringer. Dette spørgsmål har jeg vendt med enkelte bestyrelsesmedlemmer, og vi er kommet frem til følgende:

• Vores turneringer om mandagen er kun åben for medlemmer af Fredericia Skakforening, således dette minder om en almindelig klubaften, hvor man møder andre klubkammerater.
  • De øvrige turneringer vil som hovedregel være åbne for alle interesserede skakspillere, hvad enten de er medlem af Fredericia Skakforening eller ej.
    Derfor er ikke-Fredericia medlemmer velkomne i vores turnering i dag.

Næste uges program:
Udsendes i morgen.
Jeg kan dog allerede nu annoncere, at vi selvfølgelig spiller skak på mandag, hvor vi igen vil spille 8 minutter + 5 sekunder pr. træk med start kl. 19.15.