Odensemesterskabet 2013

OM 2013 blev en stor succes for Fredericia spillere – vi havde 4 spillere med og tog 3 førstepladser.

I basis 6 fik Frederik Fjellerad sit gennembrud. Første gang han deltog i en koordineret uden for klubben scorede han 4½ p. og tog en suveræn 1. plads 1½ p. foran nr. 2 !!

I basis 5 scorede Thomas Nielsen 4 p. og delte 1. pladsen med Peter Frank Jørgensen fra Læseforeningen.

I basis 2 delte Kim Nygaard Hede 1. pladsen med Ib Lynæs Hansen med 3½ p.

I basis 1 spillede jeg med. Var ramt af en mega forkølelse. I gruppen måtte Graham Taylor trække sig, så spillede kun 4 partier og scorede 1 p. Men stillingerne efter åbningen var alle fordelagtige – 3 af dem nærmest vundne. Problemet var at hovedet ikke kunne klare lange beregninger i midtspillet – efter 1 min. begyndte jeg at rode varianter sammen. Så er sådan set godt tilfreds. Spillet virkede fint – det var kun at udmønte det i point der var et problem og det kender jeg årsagen til.

Odensemester 2013 blev IM Jens Ove Fries Nielsen som vi jo kender fra GLENCO Chess 2013. Efter en god turnering hvor han slog FM Igor Teplyi og GM Allan Stig Rasmussen samt spillede 3 remis kunne han kåres som vinder foran Allan Stig. Stort tillykke herfra.