DM i Hurtigskak

Søndag afholdt Springeren i Kolding DM i Hurtigskak.

Fra Fredericia deltog 6 spillere – 2 i øverste og 4 i nederste. Bedst klarede Adesh sig – målt i forhold til forventet. Han scorede nemlig 4½ p. med en forventet på 0,45. Altså 10 * forventet. Tror aldrig det er sket før !!

Det blev også belønnet med en flot 1. plads i hans seedningsgruppe og en hurtigskak rating fremgang på 297.

Også Janith klarede sig flot med 2 af 6 (+ oversidder) og fremgang på 72 i hurtigskak rating.

De øvrige 2 fra klubben i gruppen klarede det under forventet – jeg nævner ikke navne, men de er far og søn, og er begge i bestyrelsen 😉

Vender vi blikket mod øverste gruppe, så finder vi så den placeringsmæssigt bedst præstation. IM Jens Ove Fries Nielsen blev nr. 2 med 5 p – ½ p efter GM Allan Stig Rasmussen, som dermed er ny DM.

Carsten Bank var sidste deltager herfra klubben. Han blev nr. 8 med 4½ point – næsten en over forventet.