Ungdomsplads i Fredericia

Igen i 2015 spilles der IM skak i Fredericia. Turneringen, der spilles 6. – 10. maj, skifter navn til Kemp & Lauritzen Chess 2015. Sponsoren, som er den samme som tidligere, skifter nemlig navn.
Men også på anden vis sker der ændringer. Fredericia Skakforening har nemlig besluttet at ungdomslandstræneren fremover råder over en fast plads til udvikling af talenter.

”Vi har i bestyrelsen længe talt om at vi – udover at lave god PR for skakken – godt ville være med til at give de unge talenter en mulighed for at få international rutine. Så vi har indgået en aftale med Mads Boe om at han hvert år kan nominere en spiller som deltager i IM-gruppen” udtaler Claus Marcussen fra Fredericia Skakforening. ”Vi håber, at dette tiltag kan være med til at forbedre mulighederne for ungdommen.”

Mads Boe fortsætter ”Jeg er rigtig glad for dette initiativ fra Fredericia Skakforening. Der arrangeres ikke så mange IM turneringer som i “gamle dage”, men disse lukkede turneringer er en rigtig god mulighed for de stærkeste ungdomsspillere at spille en hård turnering på hjemmebane i Danmark. Måske sågar lave en IM norm også!”