Spiller til Ungdoms EM 2017 ??
Af Claus Marcussen pva. Bestyrelsen

I bestyrelsen ønsker vi at give vore junior spillere den bedste opbakning for at de kan udvikle sig. Og når der er en spiller der hæver sig over gennemsnittet, så skal der også noget ekstra til.

En sådan har vi. Adesh Easan har gennem længere tid gået frem og mere frem. Og også ungdomslandstræner FM Mads Boe, samt IM Jens Ove Fries Nielsen, siger samstemmende at der er potentiale, hvis de rigtige betingelser tilbydes.

Dette er f.eks. at komme med til de store stævner i udlandet - stævner hvor der er knyttet trænere til delegationen. Men det er svært at blive udtaget til disse, når man nu er på aldersniveau med Jonas Bjerre og Filip Boe. De 2 er et niveau over alle de andre - men det er ikke noget, som ikke kan ændre sig under de rigtige forhold.

I mange tilfælde har Danmark ved disse store begivenheder 1-2 pladser, men har mulighed for at købe sig til flere. Og det er her vi har talt om i bestyrelsen at det vil vi forsøge at gøre - købe en plads.

Vi kigger frem mod European Youth Chess Championship 2017 i Mamaia, som ligger i Rumænien. Denne turnering spilles fra 3. - 14. september 2017.

Gennem Mads Boe har vi undersøgt hvad det vil løbe op i at købe en plads. Hans bud lyder på kr. 8.500. Et pænt stort beløb. Men ikke større end at vi ser det som muligt at finde dem. Mads roser os i øvrigt for dette initiativ.

Så i første omgang sætter klubben 2.000 kr. af til dette formål - og vil søge at finde fonde/sponsorer til resten.

Og du kan også blive sponsor ? Det er vores håb at mange af klubbens medlemmer ser det gode formål med dette initiativ. Så vil du støtte, så henvend dig til bestyrelsen - uanset om det er et lille eller stort beløb. Alt gavner.