SGP 4 i Toftlund

Et vellykket eksperiment. At placere et Syd Grand Prix stævne i en by uden skakklub lyder mærkeligt – og dog ikke. For med Sydjysk Hovedkreds som arrangør var det ulogisk at placere det i en by med en klub som ikke havde søgt om et stævne.

Og hovedkredsens opgave er bl.a. at udbrede kendskabet til skak.

26 voksne og 8 Skoleskak spillere stillede til start. Fra vores klub deltog 5 spillere – med stor succes.

Vinder af stævnet blev nemlig Niels Jørgen Fries Nielsen med maksimum 7 af 7 foran overraskelsen Christian Karstensen, Tønder. Han scorede 5½, og leverede dagens overraskelse da han slog IM John Rødgaard fra Esbjerg. I denne klasse blev Jens Chr. nr. 4 pænt over forventet score.

I anden klasse var der præmie til Thor, og 4. klassse blev vundet af Mattias foran Frits.