Online venskabs-duel mod Evans og Frem

Lørdag den 13. februar bød på den første af 3 virtuelle venskabs-dueller mellem skakklubberne Evans (Vejle), Fredericia og Frem (Odense).

Alle, der var medlem af en af de tre klubber på lichess, kunne deltage i den virtuelle holdkamp.

Formatet var noget anderledes end en traditionel holdkamp; Turneringen var en såkaldt “Arena”-turnering med start kl. 12 og med en varighed på 1,5 time, hvor man spillede med betænkningstiden 3 minutter + 2 sekunder pr. træk. Det betød, at man spillede løs i 1½ time i træk og scorede så mange point som muligt! Og man kom – selvfølgelig – kun til at spille mod spillere fra de andre to klubber 😉

De fem bedste præstationer fra hver klub talte med i den samlede stilling.

Selvom der var tale om venskabskampe, blev der ikke givet ved dørene og der blev virkelig gået til stålet! Evans var med 1995 i ratinggennemsnit svag ratingfavorit mod hhv. Fredecias 1951 og Frems 1942.

I løbet af de 1,5 time bølgede slaget frem og tilbage, hvor klubberne på skift førte.

Det endte dog med en samlet fejr til Evans på 85 skarp forfulgt af Fredericia på 2. pladsen med 82 point og Frem på 3. pladsen med 78 point.

Suværen topscorer for Evans blev Kim Skaaning (MessiMalte) med 21 point, for Fredericia: Adesh og Hans U. med hver 18 point og endelig for Frem: Kristoffer Dyrgaard (Scribb) med 20 point,

For individuelle resultater og partier klik her.