Initiativpræmie 2020

Sydjysk Hovedkreds har indstillet Fredericia Skakforening til Dansk Skak Union’s Initiativpræmie 2020. Denne uddeles normalt i påsken, men den officielle overrækkelse kommer grundet Corona situationen og dermed udsatte DM først ske i påsken 2021.

Begrundelse er følgende :

Fredericia Skakforening er én af Sydjysk Hovedkreds´ største og allermest aktive klubber med både styrke og bredde. Her foregår naturligvis traditionelle, ”interne” medlemsaktiviteter, og klubben deltager med 5 hold i divisions- og HK-holdturneringen. Klubben er desuden aktiv, når det gælder markedsføring, rekruttering og sponsorsamarbejde. Ligeledes er der god gang i og samarbejde med skoleskakken – lokalt og i Vejlekredsen. Endelig markerer Skakforeningen sig stærkt som arrangør med en årlig IM-turnering, koordinerede turneringer og hurtigskak. I 2020 er et FIDE-dommerseminar henlagt til Fredericia, og Skakforeningen er desuden medarrangør af de nordiske mesterskaber for ungdom i år.

Vi er i bestyrelsen meget glade for den anerkendelse der ligger bag hæderen, og vi vil i bestyrelsen nyde gaven på næste bestyrelsesmøde.