IM Turnering i Fredericia

Der bliver skak på højt niveau i Fredericia 1. – 5. maj 2013.

Som det nok har været en del af klubbens medlemmer bekendt, så har vi længe gået og talt om at arrangere IM turnering i Fredericia.

I dag blev det så officielt. Vi har indgået aftale med Fredericia Dagblad om at de følger turneringen tæt og som det første bragte de så i dag nyheden ud til offentligheden. I morgen følger de så op med et interview med undertegnede om hvad der satte ideen igang.

Vi sigter mod at lave en kat. IV turnering (ELO 2326-2350), dvs. at der skal scores 6 af 9 for at score en del norm til IM titlen. Der skal deltage min. 3 IM’ere, min. 6 titel holdere og min. 4 udlændinge.

Samtidig vil der 3. – 5. maj blive afholdt koordineret turnering så IM gruppen kan følges mens man selv deltager.

Der vil i de kommende uger og måneder komme mere om turneringen.

Opdatering 6. februar : Interviewet med undertegnede kan findes på nettet – klik her.