Glædelig Jul og godt Nytår

Året rinder på hæld, og atter et godt skak år er forbi.

Vi har i 2019 afholdt alle de turneringer vi plejer. Det gør vi også i 2020, men samtidig venter en rigtig stor opgave.

Vi er nemlig værter for de Nordiske Mesterskaber i Skak for Ungdom. Et arrangement hvor vi får besøg fra Danmark, Norge, Sverige, Finland, Færøerne og Island. I alt 60 af de mest talentfulde ungdomsspillere fra Norden. Fra Danmark deltager bl.a. Adesh Easwaralingam, men også Bjarke Kristensen og Vitus Bondo Medhus fra Vejle er vist kendt af alle i området.

Og samtidig afholder Dansk Skak Union FIDE Arbiter seminar (international dommeruddannelse). Selve stævnet afholdes på Hotel Fredericia. Det at det foregår på hotel betyder også at klubben skal have forholdsvis få medlemmer i aktion.

• Turneringsleder – IA Arild Rimestad og FA Claus Marcussen
  • Koordinator for alt det praktiske – Lasse Nielsen + gerne en hjælper.

Men vi mangler dog et par stykker.

• Dels en chauffør med kørekort til bus, og som kan hjælpe torsdag d. 13. februar, og igen mandag d. 17. februar. Der skal afhentes/bringes spillere til og fra Billund Lufthavn. Lidt banegårdskørsel kan også komme på tale. En sponsor stiller bus til rådighed. Kan du eller kender du evt. en uden for klubben der er interesseret, så hører jeg også gerne om vedkommende.
  • En presse ansvarlig. Turneringens hjemmeside skal være “levende” under turneringen, så forestiller mig at der skal være runde rapporter (med hjælp fra IM’er), interview med spiller og sponsorer m.m. Så en med det skriftlige i orden søges. Hvis der er evner inden for foto, så er det et ekstra plus.
  • Opstilling torsdag aften og nedtagning søndag aften – alle 30 partier bliver sendt Live. Kasper Jerwiarz er live master, og skal bruge hjælpere til at trække ledninger, tape ledninger op m.m.

Med disse ord vil jeg gerne ønske alle en GOD JUL OG ET GODT NYTÅR.