FREDERICIA SKOLESKAK

Sæson 2019 / 2020 begynder tirsdag den 3. september 2019 kl. 17.30 – 19.00 hvor vi byder alle skoleskakspillere, nye som gamle, velkommen til en spændende ny sæson.

Fredericia Skoleskaks skaksæson begynder altid første tirsdag i september og slutter medio/ultimo maj måned, der spilles kl. 17.30 – 19.00. Vi følger skolernes ferieskema, så der vil være pauser ind i mellem i sæsonen. Aktiviteterne til de forskellige tirsdage i sæsonen kan ses under ”Program”.

Vi holder til på Kirstinebjerg Skolen, afdeling Høgevej, Høgevej 5, 7000 Fredericia. Indgang ved dør 5, øst indgang (til højre), 2. sal, hvor vi har klasselokalerne H306 og H322.

Børnene vil blive opdelt i 2-3 hold alt efter niveau og antal spillere. Der vil være undervisning, opgaveløsning og spil i alle grupperne.

Uanset om man er ny eller ”gammel” spiller, vil vi bruge de første gange på at finde spillernes niveau og den korrekte gruppe. Grupperne er dog langt fra faste, så børnene kan flyttes imellem disse grupper i løbet af sæsonen, hvis vi vurderer, at der er behov for det.

Hver sæson afholder vi et forældremøde kort efter sæsonstart. Her vil være blandt være informationer omkring den kommende sæson. Mødet foregår fra kl. 17.30 og frem og vil altså finde sted samtidigt med at børnene har undervisning. Vi forventer, at alle børnene er repræsenteret.

I sæsonen 2019 – 2020 afholdes der forældremøde tirsdag den 1. oktober 2019.

I løbet af sæsonen har vi to gange ”Sport i hallen”, hvor vi laver en aktivitet uden skak i hallen på skolen. Man skal huske indendørssko og idrætstøj til disse dage. Hver tirsdag er der frugt i pausen – enkelte gange i løbet af sæsonen udskifter vi dog frugten med kage (frugt- og kageordning går på skift mellem forældrene). Vi opfordrer skoleskakspillerne til at deltage i forskellige turneringer i løbet af sæsonen, og der er også mulighed for at kvalificere sig til at deltage i DM i skoleskak.

Hele sæsonen igennem er nye børn meget velkomne. Hvis der er spørgsmål, så kontakt os endelig på bestyrelsens fællesmail: skoleskak@fredericia-skakforening.dk

Vi glæder os meget til at se jer til den nye sæson.

Fredericia Skoleskak