Endnu en stor sejr i 1.div.: 6½-1½ mod SK 1968 II

Af holdleder Esmat Guindy

Årets første holdkamp var mod SK68 II, der har en reservebænk, der er stærkere end deres ordinære hold, så det var fuldstændig usikkert, hvad vi ville møde op til. Dog var vi begunstigede af, at deres førstehold også spillede denne søndag; men det gjorde de også i den tyske liga, hvilket betød, at vi havde afbud fra vore tyske point-slugere Frank og Dustin.

Til gengæld havde vi lånt Mikkel og Michael fra 2.holdet.

På bræt 1 havde Jens Ove sort mod Martin Krejci i en franskmand, hvor Jens Ove stillede sig op med b6 og så nåede man nærmest ikke at se mere af det parti, før han havde noteret sig pointet.

Daniel spillede hvid mod Caro-Kann og fik hurtig stor terrænovervægt, som man jo gør i den åbning, og det lignede et sikkert og velgennemført parti fra Daniels hånd.

På bræt 3 spillede Bjarne nedenstående parti kommenteret af Jens Ove (linket).

Adesh fik hurtigt fat i Andreas Kastberg og kunne have vundet en bonde efter åbningen, men spillede alt for hurtigt og kom sågar på hælene i et slutspil med to bønder mindre. Det lykkedes ham heldigvis at holde det.

I mellemtiden var der for længst røget fredspiber både på bræt 5 og 7, hvor Carsten og Mikkel spillede sort.

Jeg havde hvid mod min gamle klubkammerat John Mortensen i Tarrash i Dronninggambit og forsøgte at fastlægge og spille mod hængebønderne c6 og d5. Det lykkedes desværre ikke helt, så sort fik udlignet. Men få træk herefter, lavede han så en fejl, der kostede partiet.

Tilbage sad Michael i et tårnslutspil med en bonde mere, men i noget der ikke syntes at kunne komme over remisgrænsen. Nu er nogle remisstillinger dog mere remis end andre, så med lige dele tålmodighed og slagkraft lykkedes det Michael at vinde.

Altså en stor 6½-1½ sejr, som vi er rigtig tilfredse med. Omvendt er vi knap så glade for, at Jetsmark uden Allan Stig vandt 6-2 over Nr. Sundby, så de ånder os stadig lidt i nakken. Lad os se, hvad runden den 29. januar bringer…

Partiet åbnes med ChessBase