Spillere
GM Milos Pavlovic
GM Milos Pavlovic Beograd Serbien
ELO 2504
Født i 1964 Beograd i Serbien (tidligere Jugoslavien). Milos har vundet mange prestigefyldte åbne turneringer, var jugoslaviske mester i 2002, og træner af både herre og dame landshold ved flere lejligheder. Han har også været repræsenteret på sit landshold flere gange.
IM Thorsten M. Haub
IM Thorsten M. Haub SG Bochum 31 Tyskland
ELO 2462
IM Thorsten M. Haub 45 år. Han er siden juli 1997 IM'er. I 2009 lavede han sine to første GM normer i den Scandinavian Open 2009 i Valby og Vandoeuvre-Open i Frankrig. Han krydsede også 2500 i ELO, hvilket efterlader ham kun en norm fra Grandmaster titel. Nærmest den manglende norm var han i Copenhagen Chess Challenge 2010 i Ballerup, hvor han - med sort mod en stærk modstander - i sidste runde skulle have vundet, men tabte. Også i år er han gæst i flere turneringer i Danmark. Han spiller igen med i Copenhagnen Chess Challenge i Ballerup og også i HCA Mindgames i Odense.
IM Silas Esben Lund
IM Silas Esben Lund Philidor Danmark
ELO 2412 - Dansk 2406
Silas Esben Lund er IM siden 2007, og lavede i 2008 sin første og til dato eneste GM-norm. Hans højeste rating er elo 2431 (august 2008). Silas spiller i øjeblikket for Skakklubben Philidor, som er rykket op i 2.division. Silas er en erfaren træner, foredragsholder og forfatter, og har skrevet adskillige skakbøger, både på dansk og engelsk. Lige nu arbejder han på en midtspilsbog om gode og dårlige løbere. Ved siden af skakken studerer han til gymnasielærer i Tysk.
FM Igor Teplyi
FM Igor Teplyi Nordre Skakklub Danmark
ELO 2410 - Dansk 2413
26 år og af russisk oprindelse. Kom til Danmark som 14-årig. Lærte at spille skak som 16-årig. I 2007 vandt Igor kandidatklassen ved DM i Ålborg. Fik FM titlen i 2010. Samme år (2010) vandt han Horsens Lang Weekend og kom for første gang over 2400 i Elo. Så kom der en periode med stagnation, hvor han holdt sig stabilt på ca. 2380 i rating, men uden nogle specielle resultater. Efter sommer 2012 begyndte det endeligt at gå frem igen. I oktober 2012 vandt han sin tredje Odense-mester titel og scorede sin første IM-norm ved en turnering i Købehavn (Copenhagen Cup). Anden IM-norm kom i Xtracon-Skakligaen i marts 2013.
IM Jens Ove Fries Nielsen
IM Jens Ove Fries Nielsen Viborg Skakklub Danmark
ELO 2383 - Dansk 2375
53 år. Den danske internationale mester Jens Ove Fries-Nielsen bor i Hammershøj nær Viborg og han spiller for Viborg SK i den danske 1. Division. Blev i påsken nr. 2 i Kandidatklassen ved DM. Han er en meget kreativ spiller, som spiller få remisser og derfor vi kan se frem til rigtig publikum venlig spil i turneringen.
FM Jakob Aabling-Thomsen
FM Jakob Aabling-Thomsen Brønshøj Skakforening Danmark
ELO 2336 - Dansk 2301
Jeg er 27 år og har været medlem af Brønshøj Skakforening i 15 år, hvor det er blevet til sølv og bronze i skakligaen. Jeg havde et enkelt år hvor jeg udskiftede en plads på Brønshøjs førstehold med Nørresundbys førstebræt i skakligaen. Det var mens jeg studerede i Aalborg, hvor jeg læste en bachelor i kommunikation. I 2012 blev jeg Cand.Mag. i Læring og Forandringsprocesser. I 2009 blev jeg udnævnt til Fidemester og har ligget over 2300 i elorating siden. Af skakmeritter er sejren i kandidatklassen i år den største. En andet nævneværdigt resultat var da jeg i 2004 blev Københavnsmester. Tidligere har jeg været tæt på IM-norm i Politiken Cup. I 2013 går jagten ind mod IM-titlen.
GM Heikki Westerinen
GM Heikki Westerinen SalSK Finland
ELO 2335
69 år. Han blev national mester i en alder af seksten, og opnåede IM titlen i 1967 og GM i 1975. Westerinen har vundet det finske mesterskab i 1965, 1966, 1968 og 1970. Han har spillet for det Finske OL hold fra 1962 til 1996 og igen 2006. Hans stil er beskrevet som original og kombinatorisk.
FM Carsten Bank Friis
FM Carsten Bank Friis Fredericia Skakforening Danmark
ELO 2290 - Dansk 2271
52 år. Til daglig boghandler i Fredericia (Bog & ide). 15 x fynsmester. Har spillet divisionsskak siden efteråret 1980 uden et eneste afbud for Læseforeningen, Aalborg og nu Evans.
FM Björn Andersson
FM Björn Andersson Burgsvik Alva SK Sverige
ELO 2277
Bjørn er en aggressiv spiller og farlig for enhver. Spiller for Burgsvik på Gotland i den svenske Eliteserie, iøvrigt sammen med Jens Ove og Niels Jørgen Fries Neilsen.
Kim Skaanning-Pedersen
Kim Skaanning-Pedersen Skakklubben Evans Danmark
ELO 2273 - Dansk 2256
Kim er 39 år, og bor mellem Vejle og Billund. Til daglig arbejder Kim på som lærer på 10. klassecentret i Vejle, hvor han bl.a. underviser i matematik, fysik, idræt og strategispil. Kim er gift med Tina og har to børn på hhv. 2 og 5 år. Tidligere Vejle-, Odense- og Fynsmester i skak, nr. 2 ved DM i lynskak og kendt som en åbningshaj, der gerne øser ud af sin viden. Redaktør af skakspalten i Fredericia Dagblad.
Claus Marcussen
Claus Marcussen Fredericia Skakforening
51 år.
Formand for Fredericia Skakforening.
Turneringsleder for EMT.
Brian Lorenzen Middelfart Skakklub
41 år.
FIDE Arbiter