LIVE PARTIER

Mobil venlig - LIVE PARTIER

DM i hurtigskak 2016

Det er med stor glæde, at Fredericia Skakforening kan byde velkommen til DM i Hurtigskak 2016, som løber over 2 dage i den sidste weekend i september måned. Lørdag d. 24. september er det kvinderne, som skal dyste om DM titlen, imens der søndag d. 25. september spilles om DM titlen i den åbne række.

Det er langt fra første gang, at Fredericia Skakforening skal afholde et stort stævne. Siden 2013 har der hvert år været en stor IM turnering i byen med en sideløbende EMT turnering. I 2016 var stævnet sågar udvidet, da også en hurtigskak turnering blev afholdt. I 2016 samlede IM, EMT og hurtigskak tilsammen mere end 120 deltagere.

Det er første gang, at klubben afholder DM i Hurtigskak i den åbne række og for kvinder, men tilbage i 2014 var der faktisk et DM i Hurtigskak i byen. Dengang var det seniorerne, som kæmpede om titlen, hvor der for første gang blev spillet i både 50+ og 65+. Det stævne blev afviklet på Fredericia Bibliotek som et 2 dags arrangement, og det var en stor succes med mere end 50 deltagene.

DM i Hurtigskak 2016 spilles på Erritsø Fællesskole, afd. Bygaden, og klubben håber at se rigtig mange deltagere henover de 2 dage, som arrangementet varer, hvad enten det er som spiller eller som tilskuer.